Nezaboravni trenuci sa Kofernjačinih putovanja

Zaista, ne znam nijedan grad sličan Amsterdamu. Grad u kome se toliko preteralo sa slobodom, da ona polako gubi smisao. No, ne smeta mi.

Kada pišete blog o putovanjima a potrošili ste reči za neke dosadašnje destinacije, barem one koje su vam sveže u sećanju, budete u problemu. Inspiracija zamre do nekog sledećeg putovanja i onda se morate dovijati na neke druge načine.

Tako sam ja juče pred spavanje pročitala u jednom dahu tekst o 100 najuzbudljivijih trenutaka sa putovanja po svetu i došla na ideju da sastavim neku svoju mini listu nezaboravnih trenutaka, sa mojih dosadašnjih putovanja.putovanje

Razume se da sam čitajući taj tekst pomislila kako maltene nigde nisam ni bila i da sam sa liste jedva jedan trenutak preživela, ali dobro. Ne treba biti nezahvalan. Svako putovanje je dragoceno. Mlada sam, ima još vremena da se putuje.

Moju listu čini nekih 13 trenutaka i nisam ih ređala po važnosti, već kako ih je moj um odabrao. Mozak je čudo, zavrteo je brzi rulet o svim mestima na kojima sam bila i tačno znao kada da se zaustavi. Naravno da dominiraju trenuci iz Grčke, ali da vidimo šta smo još dobili.

1.Venecija je na prvom mestu. Da se ne lažemo, ovo mi je omiljeni grad i mesto na planeti. Trenuci skitanja i gubljenja po ulicama Venecije su ono što se ne zaboravlja. Još ako ste toliki srećnik da njene ulice istražujete u vreme karnevala, osvojili ste džek pot. Ustvari, svaki trenutak proveden u ovom magičnom, mističnom gradu je neprocenjiv.SLIKA 7 (2)2.  Kada je reč o fantastičnom Berlinu, izdvajam trenutak šetanja duž East side galerije. Neverovatan način zbližavanja sa gradom i umetnicima koji su njegov simbol i prodiranje u njihovu podsvest. Kilometar najrazličitijih dela i svih mogućih boja koji su tu da svedoče o nekim prošlim, turobnim vremenima. Više o ovoj neverovatnoj metropoli i još nekim nezaboravnim trenucima pročitajte ovde.

IMG_1914_1

3. Ove godine sam prvi put kročila na tursko tle i posetila veličanstveni Istanbul. Bilo je tu puno nezaboravnih trenutaka, ali definitivno ću izdvojiti one koji se vezuju za Grand Bazaar. Mravinjak ljudi, milioni tezgi i navalentnih prodavaca, milion proizvoda, od igle do lokomotive. Sigurno se pitate šta je tu toliko zanimljivo, ali upravo to jeste. Tu iskusite jednostavnost života, nema komplikovanja, uglađenosti. Sve je prosto i jednostavno i svodi se na cenkanje i pobeđivanje konkurencije. Životnost ovog mesta je ono što vam ostane u sećanju i čini da satima šetate i gubite se po tezgama, dok ne izbunarite neki mali suvenir za sebe i drage vam osobe. Više o Istanbulu u ovom tekstu.

3874. Oni koji čitaju moj blog znaju za moju posebnu vezu sa Grčkom i zato će prvi u nizu grčkih momenata biti odlazak na pozorišnu predstavu na Tasosu. Zamislite vedro, prijatno letnje veče i jedno antičko pozorište u brdima. Nakon što zauzmete svoje mesto, pogled vam se baca u daljinu gde vidite more i Mesečev odraz u njemu. Sa pozornice dopiru glasovi razigranih glumaca koji izvode neku od brojnih antičkih komedija. Amfiteatar je prepun i svi uživaju u večeri i ovom neobičnom izvođenju. Što bi Predrag Ejdus rekao u jednoj predstavi :“Dan za sećanje.“ U ovom slučaju, veče.

IMG_6146_1

5. Iz tople Grčke nas selim u prohladni Amsterdam. Trenutak koji mi se posebno urezao u sećanje jeste onaj kada kročim u Red light district. Bilo da tu zađete preko dana ili noću, lice tog kvarta se ne menja. Dok vam nozdrve zapljuskuje miris trave koji dopire iz brojnih kofi šopova i rasprostire se svuda po gradu, opsedaju vas slike iz izloga u kojima sede žene i tranvestiti odeveni u provokativni sexy veš, razume se.Holland115_1

Raj za muškarce pretežno, a vama kao ženi, bude fascinantna lepota tih muškaraca koji nisu načisto sa sobom i svojom sexualnom orijentacijom. Mame vas svojim pogledima i vešom kao i neka druga roba iz izloga, a fotografisanje je strogo zabranjeno, takođe razumljivo. Zaista, ne znam nijedan grad sličan Amsterdamu. Grad u kome se toliko preteralo sa slobodom, da ona polako gubi smisao. No, ne smeta mi.

6. Kada govorimo o Poljskoj, žao mi je što nisam obišla Aušvic, a u isto vreme možda i bolje. No, šetanje po Veličkoj , rudniku soli je ono što se ne zaboravlja. Mnoštvo slanih odaja, figura, priča, neki svet za sebe. Ovom rudniku sam posvetila jedan svoj tekst, koji možete pročitati ovde.velicka 67. Za trenutak ću se vratiti na Grčku i pomenuti trenutak kada sam prvi put ugledala najlepšu plažu Zakintosa Nauagio (Navajo) i jednu od najlepših u Grčkoj i Evropi. Kolikogod puta da odete na tu plažu, zaseniće vas. Tirkiznoplava boja koja se odjednom pojavi je prizor iz sna ili kakvog filma. Ogromne bele stene koje se izdižu u nedogled i kao da štite ovu posebnu plažu, su takođe impresivne, a osećaj da se kupate u toj prelepoj vodi, čiju ste plažu gledali kao dete na svakoj razglednici u Grčkoj, je nezamenljiv.zante8. Barselona je grad koji se pamti i kome se vraćate. Ja pamtim i danas trenutke koji se vezuju za posetu Dalijevom muzeju, o kome sam takođe jedan pasus ispisala, ali ovom prilikom hoću da izdvojim Gaudijev park Guelj. Uživala sam u toj šetnji iako je vreme bilo očajno tog dana. Posmatrati nestvarnu panoramu grada dok šetate i uživati u muzici uličnih svirača koji su se posakrivali pod nestvarno oslikane svodove je divan osećaj. O Barseloni nažalost nisam pisala ranije, jer su sećanja već malo izbledela, ali preporučujem da je svakako posetite.nina9. Atina je grad u kome se baš osećam domaće i koji se rve sa Venecijom u mom srcu. U svakom slučaju, izdvajam penjanje na Akropolj i posetu Partenonu. Ovo je baš turistički kliše, ali ne bez razloga. Poseban je osećaj koračati pokraj toliko starih iskopina i građevina koje toliko vremena stabilno stoje na istom mestu i štite jedan tako poseban grad kao što je Atina. Gubljenje i po njenim ulicama će vam priuštiti nezaboravne trenutke takođe. Više o mom drugom omiljenom gradu i kako se to gubi po atinskim četvrtima pročitajte baš ovdeatina10. Vožnja kočijama kroz ulice Beča je takođe jedno nezaboravno iskustvo. Uopšte doživeti grad iz te perspektive je nešto jako zanimljivo. Usporiti ritam na tih nekoliko minuta i lagano uživati u lepoti svih tih starih zdanja, katedrala, ulica. „Fijaker stari ulicama luta“, što bi rekla pesma.

IMG_1152_1

11. Šetnja je reč koja se često pominje u ovom tekstu. To je moj način da osetim neki grad ili nekom plovidbom. U svakom slučaju, neki nezaboravni trenuci se vezuju za jedan belgijski gradić koji sam imala prilike da vidim početkom ove godine. Reč je o Brižu, koji me je potpuno zasenio. Nit manjeg grada, nit lepših ulica i zgrada i zimeske idile. Žao mi je što nisam uspela i sa čamca da ga doživim, ali biće prilike. Do tada, malo pobliže o ovm bajkovitom gradu, kliknite na ovaj link.

IMG_Briz

12. Švedska je zemlja koja je u celini na mene ostavila baš jak utisak i koju sam uspela iz mnogih uglova da sagledam, ne samo iz turističkih. No, ako stavim sa strane Stokholm i neke ultra poznate znamenitosti, izdvojiću Arhipelag, koji se nalazi malo izvan grada i stecište je vikendica i nestvarne prirode. Arhipelag je vrlo razuđen i broji negde oko 30.000 ostrva. Kada smo već kod toga, boravak na jednom od tih ostrva je isto drugačije poimanje mora i leta. Taj jedan dan koji sam provela pokraj vode svakako zaslužuje mesto na ovoj listi nezaboravnih trenutaka. Ukucajte Arhipelago na google-u pa ćete videti o čemu pričam.arhipelag13. Ovim baksuznim brojem završavam ovaj post. Obzirom da živim u stanu broj 13, možda on i nije toliko baksuzan. Naravno da ću ovu neobičnu listu završiti Grčkom. Kratko i jasno, trenutak zalaska Sunca na plaži Sv Jelena. Slike govore više od reči, tako neki prizori iz prirode opuštaju i čine da vreme stane. Više o Skijatosu, putem ovog linka.065Ima sigurno još puno trenutaka koje su neki drugi potisnuli, tako to ide sa trenucima. Možda se setim još nekog upečatljivog pa ga ubacim naknadno na listu, a sigurna sam da će mojoj mami pasti na pamet bar još deset nekih koje nisam pomenula.

Videli ste i sami da sam više izdvajala neke trenutke iz života nekih gradova, a manje one koje se vezuju za znamenitosti. Takođe, nema preterano egzotike i avanturizma za kojim sve više vape moderni putnici i turisti. To je zato što se još uvek radujem nekim običnim stvarima na putovanju, kao što je zalazak Sunca.

Kroz ovaj post sam napravila i retrospektivu nekih meni dragih tekstova i nadam se da ćete uživati u toj maloj rekapitulaciji gradiva bloga Kofernjača.

Citiram pokojnog Đuzu i kažem : „Do novog susreta sa vama, doviđenja.“

 

 

 

 

Оставите одговор

