5 must do stvari u Stokholmu

 

slatko

Kada posmatram neku zemlju u globalu, slično je kao i da posmatram nekog muškarca. Postoje određeni kriterijumi koji su neophodni da se ispune, da bi mi se neka zemlja dopala.

Dakle, kada govorimo o zemljama ti kriterijumi su sledeći. Pošto volim da kuvam i hedonista sam, hrana neke zemlje je možda i najbitniji kriterijum. Za njom sledi jezik, pošto sam filolog po struci. Na trećem mestu se može nalaziti kultura, u koju ja ubrajam i običaje i mentalitet i umetnost te zemlje, kao i muziku. Na kraju, kao četvrti kriterijum navodim klimu neke zemlje. Da li se nalazi u mediteranskom pojasu ili u hladnijim krajevima itd. Švedska u tom smislu jeste hladna zemlja i zbog toga mi se ne dopada. Švedski jezik je zanimljiv, melodičan i bilo je interesantno iskustvo učiti ga. Kao što sam rekla, Stokholm je bogat muzejima i kulturom, zbog čega mi se dopada. Što se tiče kulinarskih bogatstava ove zemlje, njih navodim u ovom postu kao i ostale stvare koje jedan turista mora da uradi ako se nađe u Stokholmu.Ćufte na švedski način

Prva stvar koju morate da uradite jeste da probate čuvene švedske ćufte. Znam, to je nešto što i mi imamo u našoj kuhinji, ali njihove su nekako ukusnije. Šveđe ih uglavnom jedu sa pireom, kao i mi, sa tom izmenom što umesto paradajz sosa, oni ih jedu sa džemom od brusnice. Njihove ćufte su sitnije od naših a mislim da je meso ukusnije, jer oni svoje životinjice uzgajaju na nekim urednijim i više ekološkim pašnjacima i u nekim boljim uslovima. Ćuftice probajte gdegod se našli u Švedskoj, a posebno u Stokholmu. Bio bi doživljaj da vam ih neki Šveđa spremi u kućnim uslovima.

cuftePoješću sve kolačiće

Druga stvar koju morate uraditi kada ste u Stokholmu se odnosi na švedsko pecivo i kolače. Stokholm je prepun tih toplih, lepih, tradicionalnih poslastičarnica koje nude ogroman izbor kolača i peciva. Naše pekare nude dansko pecivo, ali ni Šveđe uopšte ne zaostaju sa ponudom. Preporučujem da obavezno probate Kanelbulle. To je rolovano testo sa cimetom i izvrsno je.Testo vam ne padne teško, već vam prija ta poslastica uz neki čaj. Nema lepšeg mirisa, od mirisa pekare. Od kolača preporučujem Pepparkaka kolač sa biberom, potom Semla kolač koji je nalik našim princes krofnama, ali daleko ukusniji.  Za ljubitelje cokolade i istinske ovisnike od iste, u koje i ja spadam, preporučujem čokoladni kolač Kladdkaka.

kolaci2Krstarim tako ja

Nakon što smo se lepo najeli i zasladili, valjalo bi otići na jedno lepo krstarenje. Ja sam neko ko voli vodu u svim oblicima, tako da se radujem svakom boravku u blizini mora, reke, jezera itd. Obožavam gradove koji nude mogućnost krstarenja, kao što su Amsterdam, Stokholm, Budimpešta i  mnogi, mnogi drugi. Tako da nemojte propustiti stokholmski boat tour i priliku da iz te perspektive vidite i čuveni Vasa muzej, i Gronalund luna park, i Švedsku operu, i Kraljevski kompleks, potom Muzej fotografije i još mnoge lepe stvari koje ja nisam stigla da posetim ili pomenem. Naravno, sve zavisi u kom godišnjem dobu ćete posetiti ovaj prelepi grad, ali sam sigurna da ćete naći turu po svojoj meri.

brodPovratak u ledeno doba

Četvrta stvar se odnosi na čuveni Icebar u Stokholmu. Ja nisam bila u njemu, ali sam čula da ga svi hvale i da je posebno iskustvo. Ovaj neobični bar je sagrađen 2002. godine i jedini takve vrste na celom svetu. Dakle, bar je potpuno napravljen od leda, uključujući i čašice u kojima se služi piće. Na ulazu dobijate posebne kabanice i rukavice. Ovo iskustvo od koga vam se krv ledi traje 40 minuta i preko cele godine je u ovom prostoru -5 stepeni. Led koji je upotrebljen za enterijer i sve dodatne detalje potiče od reke Torne, na severu Švedske. Verujem da je ovo iskustvo baš kul i svašta se zanimljivo može čuti ovde. Inače sam zimogrožljiva, ali bih u takvom prostoru volela da se smrznem.

icebar 2

icebar3When in Stockholm…

Peta stvar koju morate da uradite jeste da se pravite Šveđa barem na 5 minuta. Dakle, uđite u neku prodavnicu ili muzej i po ulasku recite Hej, hej što bi značilo ćao, ćao. Meni je to bilo smešno jer bukvalno gdegod da uđete, tako se sa svima pozdravljate, bez obzira što se ne poznajete. Kroz taj pozdrav se vidi i ta neka neposrednost i opuštenost u komunikaciji, bez formalnih pozdrava kao kod nas. Kada budete izlazili iz neke prodavnice, restorana, rećićete Hej då. ( Hejdo što znači doviđenja).

hejEto, sad sam vas informisala skoro o svemu i spremni ste za put. Šta vi volite kod neke zemlje? Da li ste bili u Icebaru? Ja čekam željno vaše komentare i smišljam gde vas vodim sledeći put.

2 thoughts on “5 must do stvari u Stokholmu

Оставите одговор

